poniedziałek, 24 marca 2014

Jak nauczyć szczurka obrotu?

Witajcie!
   To już drugi post dziś ale nie mam co robić : )   Nie mam zbytnio pomysłu na posta dlatego piszę o czymś co wiem. Oczywiście każdy inaczej uczy szczurka. Właściciel ucząc sztuczek na komendę szczurka, stara się aby i sobie i szczurkowi ułatwić pracę. Ja napiszę Wam jak ja będę uczyć i jak mi jest najłatwiej. Opisane krok po kroku. 

   Weź szczurka i postaw go na podłodze / stoliku / biurku / łóżku. W prawej bądź lewej ręce trzymaj ulubiony smakołyk szczurka. Daj ogonkowi powąchać przysmak ale uważaj aby Ci nie zabrał! Musisz pamiętać, że to niezwykle inteligentne i sprytne gryzonie. Przytrzymaj przysmak chwilę przed noskiem pupila a następnie prowadząc powoli ręką smakołyk tak aby szczurek obrócił się wokół własnej osi. Jeśli szczurek zatrzyma się w połowie, przysuń przysmak i kontynuuj ćwiczenie. Po zakończeniu zadania powiedz "Obrót" i daj przysmak szczurkowi. Oczywiście głaskanie mile widziane. Powtarzaj to codziennie kilka razy aż szczurek będzie się obracał bez przysmaku na słowo "obrót". 
PAMIĘTAJ!!! Aby szczurek się nauczył danej komendy musimy pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze: za każdym razem po skończonym zadaniu musimy wydać komendę, w tym przypadku "Obrót". Po drugie: gdy wypowiesz te słowa daj szczurkowi przysmak i pogłaszcz oraz daj ogonkowi do zrozumienia, że dobrze się zachował, np. mówiąc "Dobry szczurek" lub "Dobry ...tu imię szczurka...".

Mam nadzieję, że post przydatny ;)  Piszcie w komentarzach czy blog się podoba lub zagłosuj! :)  Po prawej stronie jest pasek na którym możesz zagłosować czy blog jest pomocny/ciekawy :)
Do zobaczenia!     * Jenny *    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz